top of page

Hvorfor vælge Onlinefag?

Hvorfor Onlinefag?

1

Dit barn/den unge kan have fokus på læring og at have det godt. Hos os er der ingen overbebyrdede lærere, der har mistet overblikket over en stor klasses faglige niveau og over konflikter mellem eleverne.

2

Garanti for ro i klassen. Ingen larm og snak fra klassekammerater eller støj fra gangen.

3

Ved sygdom vikardækker vi selv i lærergruppen eller indhenter selv undervisningen senere. Det betyder ingen vikarer, der blot ”hives ind fra gaden”.

4

Facilitering af online fællesskaber i fritiden. Vi gør en aktiv indsats for at skabe online venskaber mellem børnene/de unge.

5

Dit barn/den unge kan have en rolig morgen og er meget velkommen i nattøj. Vi har sene mødetider til fordel for især udskolingseleverne.

6

Langt færre børn i klasserne. Masser af kvalitetstid til hver enkelt elev. Vores lærere har tid til at differentiere, så dit barn får hjælp til det, der er svært og ekstra udfordringer i det, der falder barnet/den unge let og er sjovt.

7

Væsentlig kortere skoledage end i folkeskolen. Der er derfor også tid og overskud til fritidsaktiviteter, legeaftaler og at slappe af. I kan også bruge den ekstra tid til at arbejde mere intensivt med det faglige stof.

8

Onlinefag er et alternativt skoletilbud samt et supplement til traditionel hjemmeskoling.

9

Vi er skræddersyet til børn og unge i grundskolen, som hjemmeundervises, men vores målgruppe er bred. Nedenfor har vi skitseret eksempler. I vores online skoletilbud har vi elever som:

Har deres daglige skolegang hos os.

Har oplevet mobning eller mistrivsel generelt og har haft brug for et nyt skoletilbud.

Ikke trives i et traditionelt skoletilbud/har skolevægring.

Modtager sygeundervisning.

Er tilmeldt enkeltfag hos os eller modtager 1:1 undervisning i et eller flere fag.

I forvejen hjemmeskoles af deres forældre, men tilvælger Onlinefag som supplement.

Efterspørger faglige udfordringer.

Er bosat i udlandet, hvor de bibeholder en tilknytning til Danmark gennem os.

Har angst, ADHD, autisme eller anden diagnose.

Vores grundprincipper

Vores pædagogiske og didaktiske grundprincipper

Vores skoletilbud er drevet af få lærere med en stærk faglighed og et stort engagement. Vi har solid erfaring med at undervise online. Derfor ved vi også, hvad der skal til for at facilitere rammerne for et trygt online læringsrum. Vi tror på, at når vi er en lille lærergruppe, sikrer vi et konstruktivt og udviklende samarbejde om den enkelte elev.

 

Vi sikrer os, at barnets faglighed følger med de faglige mål udarbejdet af Undervisningsministeriet.

Vejen og metoderne til opfyldelse af målene er dog vidt forskellige i forhold til eksempelvis friskoler. For os er det afgørende og værdifuldt, at barnet/den unge bliver bevidst om at tage ansvar for egen læring. 

For at sikre faglig progression gør vi brug af små færdigheds- og evalueringsopgaver i de fleste fag. På den måde har du som forælder også en god dokumentation til dine samtaler med den tilsynsførende fra dit skoledistrikt, som du vil få besøg af, hvis du vælger at hjemmeskole dit barn. 

 

Vi sikrer dig adgang til overskuelige undervisningsplaner for alle fag. Vi har erfaret, at kommunens tilsynsførende ofte efterspørger dette. Vi deltager meget gerne online, når I får besøg af tilsynet.

 

I §34, stk. 1-2 fra friskoleloven, som hjemmeundervisere delvist skal følge, står der nemlig: “Hvis forældrene selv vil sørge for undervisning af deres børn i den undervisningspligtige alder, skal de meddele det skriftligt til kommunalbestyrelsen, før undervisningen begynder” og; “Meddelelsen skal indeholde oplysninger om, hvilke børn der skal deltage i undervisningen, hvor undervisningen foregår, og hvem der skal undervise børnene.” Her kan vi som online skole give hjemmeundervisningen et yderligere kvalitetsstempel over for tilsynet. 

Undervisningen bygger på få timers undervisning hver dag i alle de fag, folkeskoleloven foreskriver. Lektionerne er af 40 minutters varighed. Hver lektion skal give rum til høj faglighed, socialt fællesskab, meningsfuldhed, tryghed, tillid samt stærke relationer.  Der undervises i realtid på Zoom. Lærerne har altid webkamera tændt. Eleverne bestemmer selv, hvorvidt de ønsker at have kameraet tændt. Vi ved af erfaring, at valgfriheden gør læringsrummet langt tryggere og mere udbytterig for den enkelte.

Undervisningsmaterialer, årsplaner og oversigt over fordybelsesopgaver finder I på vores læringsplatform. Det er altid op til den enkelte familie at vurdere i hvilket omfang, fordybelsesopgaverne anvendes.

 

Kommunikationen mellem skole og hjem foregår også via læringsplatformen.​ I kan også altid træffe os telefonisk​. Vi prioriterer et konstruktivt skole-hjem-samarbejde højt, så vi sammen kan sikre den bedste læring og trivsel for netop dit barn. Derfor arrangerer vi jævnligt forældrecaféer, hvor der er rum til videndeling, erfaringsudveksling og mulighed for at være en del af skolens udvikling.

Vores undervisere

Teamet bag Onlinefag

434456972_10161158799126768_8887231372959832572_n_edited.png

Sascha Elkjær Andreassen

Stifter, skoleleder og lærer

Sascha er uddannet folkeskolelærer og har også en diplomuddannelse i ledelse. Hun har arbejdet som folkeskolelærer i 10 år. Hendes linjefag er dansk, engelsk, fransk og madkundskab. Sideløbende med at være underviser har hun arbejdet i en funktion som læringsvejleder for børn i udsatte positioner. 

272874027_631361184785955_3899362854481341580_n_edited_edited.png

Helle Kørschen Kølleskov

Lærer

Helle er uddannet lærer i 2010 fra Den Frie Lærerskole. Hun har arbejdet på forskellige friskoler. Hendes linjefag er matematik, engelsk, naturfag og idræt. Derudover har hun solid praktisk og teoretisk erfaring med at udforske børns læringsstile. Helle drages af elevernes energi og nysgerrighed samt vilje til at lære, forundres og udforske.

296883727_593865392220785_6374450384339200571_n_edited.png

Vivi Lange

Lærer

Vivi er uddannet folkeskolelærer og har undervist i folkeskolen i 12 år fordelt på alle årgange. Hun har haft sit primære virke i udskolingen med fagene dansk, fysik samt projektstyret tværfaglig undervisning. Vivi har også arbejdet på erhvervsskole som specialpædagogisk støtte for særligt udfordrede elever. Hun underviser ud fra hands on med fokus på en anerkendende pædagogisk tilgang.

download (41)_edited_edited.png

Lærer

​Ghita har hovedfag inden for matematik og specialpædagogik. Hun har boet og arbejdet flere år i udlandet. Derfor kender Ghita til mange forskellige kulturer og er flydende i flere sprog heriblandt gujarati, fransk og engelsk. Gujarati tales hovedsageligt i Indien, men også i Østafrika og Pakistan. Ghita har arbejdet med børn på behandlingsskole samt som tutor online. De vigtigste grundsten i Ghitas læringsrum er tillid og tålmodighed.

416161966_882911189984798_3067930049117307545_n_edited_edited_edited.png

Emma Brønd Jensen

Lærer

Emma er uddannet folkeskolelærer med hovedfagene dansk, tysk og engelsk. Hun studerer lige nu IT- didaktisk design. Emma har et stort kendskab til, hvordan man som underviser kan inddrage nye teknologier. Hun er særligt optaget af at styrke elevernes motivation. 

image_edited.png

Gitte Stecher Pontoppidan

Klubansvarlig

Gitte er uddannet folkeskolelærer med linjefag i madkundskab, engelsk og dansk.

Hun har mange års erfaring som studievejleder og underviser og er vant til at arbejde online med børn og deres forældre. 

tryghed, tillid og gode relationer er vigtige hjørnesten i Gittes undervisning. Hendes lærerhjerte brænder for børn og unge i alle livets situationer. Gitte varetager vores kreaklub og vores madklub.

8ee35896-5b8f-46d9-bc26-e7aa9874e44f_edited.png

Gitte Gregersen

Lærer

Gitte er uddannet meritlærer i dansk, billedkunst og specialpædagogik. Hun har tidligere arbejdet på både folkeskole og friskole. Gitte har fokus på at etablere en nærværende og omsorgsfuld relation til sine elever. Hun er lyttende og empatisk af natur. Gittes største personlige styrke er hendes engagement og ønske om at præsentere sit absolut bedste.

e2ba2e76_edited_edited_edited_edited_edi

Alexandra Lassen

Lærer

Alexandra er folkeskolelærer med hovedfagene dansk, tysk og engelsk. Hun kommer fra Tyskland, men har boet i Danmark i flere år efterhånden. Hendes linjefag er matematik, engelsk og samfundsfag. Alexandra har solid erfaring med at undervise børn og unge, som har særlige udfordringer. Det vigtigste for hende er, at eleverne føler sig trygge, set og hørt, og at undervisningen opleves som udbytterig.

e50f28c3-9053-46ab-9acf-8c11d677b8cd_edited_edited.png

Kathrine Skovby Heldgaard

Lærer

Kathrine er meritlærer og uddannet cand.mag. i nordisk sprog og litteratur (dansk) og psykologi. Kathrine har tidligere fungeret som lærervikar og mentor samt undervist i gymnasiet.

Hun er som person omsorgsfuld, eftertænksom, indsigtsfuld og fuld af gåpåmod og nysgerrighed. For Katrine er det yderst meningsfuldt at gøre en forskel for andre.

Hun har en kreativ og idérig tilgang til læring.

03e1f27d-83fb-4ec9-923f-f0b6e5f83928_edited.png

Amrei Christensen

Lærer

Amrei har i en årrække boet i Singapore og undervist på en international skole. Hun har en deltidsstilling hos Børnetelefonen og er også uddannet børnerådgiver. Amrei er særligt optaget af læringsprocesser og at sikre kontinuitet og opfølgning. Hun har stor erfaring med at undervise børn og unge med særlige behov. Amrei er uddannet inden for nordisk sprog og litteratur samt tysk sprog og litteratur. Hun har også en bachelorgrad inden for psykologi. 

bottom of page